torsdag 1 januari 2015

2014/2015

Vilket år nu när jag tänker tillbaka på 2014. 
Jag och maken åkte till New York, jag fyllde 30 år, fick fast tjänst innan jag ens var färdig med skolan, tog examen, fick nytt jobb som var 125 gånger bättre än det första, firade 10 år med min älskade make och sist men absolut inte minst, jag blev faster till en underbar liten Lovis.

Igår firade vi med huset fullt av nära och kära och en väldigt hög ljudnivå, åtta vuxna och nio barn...


Lykkan och jag körde på samma frisyr, det sägs ju att vi redan är lika så varför inte köra på!?


Vi bjöd på 22 sorters tapas till förrätt, sen glömde jag fota resten av kvällen...


Så ni får låtsas se varmrätten framför er, som bestod av grillad viltbuffé, potatisgratäng (med både vanlig potatis och sötpotatis) och massa goda såser och sallad till. Till efterrätt blev det Baileysparfait med varma hallon och blåbär. Barnen fick grillade hamburgare och glass att äta (fast Lovis åt mest mjölk, lite kräsen). 

Detta var vårt kök i dag när vi vaknade...
Klockan var 11.20 när jag slog upp de gröna och barnen kom tassande vid 11.55. Då hade maken varit vaken jääääättelänge och tyckte vi var såååå tråkiga! (Han vaknade väl 11.10...)




Nu är köket återställt och det återstår bara att dammsuga, sen ska denna svensken slappa!!!




Detta ska även försvinna tills i morgon då det är skärpning, eller ska vi vänta till måndag?


Barnen kör pyjamas och svullebord, klockan är 15.30 och såhär kommer dagen få fortsätta heeeela dagen! 

1 kommentar:

Helene sa...

Låter som en trevlig kväll och skön dag.