söndag 22 februari 2015

Söndagslunk

Sovmorgon, mys i soffan följt av lång frukost precis som det sig bör på en söndag. 

Barnen har varit ute och härjat i trädgården vid studsmattan och gungställningen medan vi vuxna (höhö) har installerat ny torktumlare och satt upp gardinstång. Eller alltså, maken gjorde detta, jag tittade på...
Men jag strök gardinen, sydde upp och hängde sedan upp gardinen! 


Riktigt nöjd, så lite kan göra så mycket. 


Vi har även tillsammans hunnit byta sängkläder i alla sängar, dammsugat och städat toaletterna. Barnen är jäkligt duktiga när de får små instruktioner, en i taget. 
När huset var presentabelt så fick jag ett ryck och sydde fyra nya soffkuddar. 


Tycker tyget matchar bra både med soffan och de befintliga kuddarna...
(Hittat i tyggömmorna från den snälla damen jag fick massor av)


Nu ska jag fortsätta njuta av denna söndagen, med ett rent hem och att monstertvätthögarna i tvättstugan så sakta nu krymper. Som jag har saknat torktumlare. Har de senaste tre veckorna bara kunnat tvätta en maskin lite då och då för att ha plats att låta tvätten torka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen! Njut! Kram/maE

Helene sa...

Lycka är en torktumlare ;-). Låter som en bra dag.