tisdag 17 februari 2015

Syjunta

I kväll har jag gjort något jag längtat efter, jag har börjat på sykurs. 
Varannan vecka har jag 2,5 timme med ett proffs som kan lära ut om tekniker, material, svara på alla frågor om mönster och beskrivningar. Alltså det är ju inte bara jag, det är sex andra tjejer i blandad ålder och med blandade sykunskaper på kursen också. Man bestämmer själv vad man vill sy och alla jobbar efter sin egna förmåga. 
Så skönt att få komma iväg och ta mig tid att sy, få svar på många frågor och känna att jag utvecklas. Visst kan jag en del, men det finns så oändligt mycket att lära inom sömnad. Dessutom kul att få träffa nya människor och umgås med andra som också har skaparintresse. 

I kväll började jag på en blus, får se om den blir klar innan nästa träff eller om jag fortsätter där och då...


Nu ska jag se Biggest Loser och äta choklad, för sån är jag! 

Inga kommentarer: