onsdag 25 mars 2015

Feberyra utan feber

Jag är nog döende!
Eller maken påstår att jag har åkt på en manlig förkylning, men det är väl samma sak...

Har legat på soffan hela dagen, frusit och hostat om vartannat. Ingen feber enligt termometern även om det känts så.
I natt drömde jag att jag städade bilen som var full av köttbullar och klibbiga makaroner. Alltså massor med köttbullar!! Staplade i pyramider på sätena och sen över hela golvet. Började plocka ut men eftersom bilen stod på en parkering utan någon papperskorg så försökte jag diskret slänga köttbullarna under bilen. Gick sådär att vara diskret...
I alla fack och små skrymslen var det fullt av kokta makaroner.  Why???!

Sen vaknade jag av att Lykkan låg och slog mig i ansiktet i sömnen. Hon må vara liten men hennes lilla knytnäve kändes de fyra träffar hon fick in innan jag lyckades fånga hennes viftande arm.

Nu är maken iväg med barnen på träning och när de kommer hem blir det våfflor till middag. För när man hostat sönder sinna lungor, revben och hals får man äta våfflor till middag!