onsdag 11 mars 2015

Jullov? Studenten i morgon!!

I dag har jag varit tillbaka på Lernia där jag läste till Medisinsk sekreterare, både plågsamt och roligt. Fick redan innan jul lite hastigt och lustigt uppgiften att vara handledare åt studerande, så nu är det dags att gå handledareutbildning. 
Plågsamt var att mycket kom över mig igen av de jobbiga som var under utbildningen, pendlingen, de värdelösa lokalerna, lärarna och att sitta rakt upp och ner och lyssna. Jag är inte gjord för att sitta stil och koncentrera mig utan att samtidigt få syssla med något. 
Det roliga var att träffa gamla klasskamrater som också ska bli handledare, att få utbyta erfarenheter, förväntningar och farhågor med de andra deltagarna gällande att vara handledare och om utbildningen i sig. 

Fick hem lite papper som ska läsas igenom till i morgon, mycket av det som jag redan läst flertalet gånger under min egen utbildning...
 

Eftersom utbildningen är två dagar så funderade jag och min kollega, som också går utbildningen, på om om vi nu ikväll har sommarlov eller jullov. Ska vi liksom räkna dessa två dagarna som två årskurser eller som två terminer? Om detta var första dagen på vår utbildning, tar vi då studenten i morgon? 

Inga kommentarer: