söndag 26 april 2015

"Bakat" med Buzzador

Efter en timme på soffan under dubbla filtar medan barnen tittade på film, så var jag åter på benen och rastlös. Så då lekte jag konditor och i morgon hoppas jag kunna leka uppskattad medarbetare på min avdelning! Hehe

Använde mig av färdiga tårtbottnar och sen freestylade jag med ingredienserna. 
 

Svårt att välja vilka av alla sakerna jag fick från Odense som jag skulle använda...


Valde till slut blått marsipantäcke och sparar de rosa jag fick till Lykkans kalas. Till dekoration körde vi med grön marsipan som är smaksatt av päron. Fick bra hjälp att rulla bollar till att dekorera min mindre proffsiga kant.


Hallonsylt, chokladgrädde och päronmarsipan är denna tårtans smaker.
(Får hoppas de på jobb inte skrattar för mycket i morgon...) Första gången jag dekorerar med marsipan, inte så lätt alla gånger. Täcket sprack lätt, men jag hoppas tårtan uppskattas ändå.


Till den andra tårtan använde jag chokladbottnar, också de färdiggjorda. Fyllningen består av banan och choklad, dekorerat med grädde, chokladspån och jordgubbar.


Lykkan ställde som vanligt upp att slicka visp och skål, henne kan man lita på! 


Hoppas på tårtsugna kollegor på avdelning 12 i morgon! 

Inga kommentarer: