söndag 19 april 2015

Sysöndag

Medan barnen har lekt med kompisar hela dagen har jag och maken njutit av söndagen. Planerat för sommaren, röjt i trädgården och förråd, grillat korv till lunch och kunnat prata utan att bli avbrutna av barnen. Vilken lyx, även om huset kändes väldigt tomt... 
Satte mig för att sy fram åt eftermiddagen och då kom barnen hem, Prins(korv)en i följe av två kompisar och vår trädgård förvandlades till en fotbollsplan. De hade ena målet var precis utanför syrummet så jag satt på första parkett, så jäkla mysigt! 



Kompisarna gick hem efter någon timme och jag fick avbryta sömnaden då det bjöds på grillat i köket av maken och Lykkan. Söndagslyx! 
Sen har jag fortsatt min sysöndag, under ett maraton av Netflix nya serie Unbreakable Kimmy Schmidt. En bra serie där man inte behöver vara speciellt fokuserad och perfekt att sy till. 


Nu, 21 haklappar senare säger jag godnatt, kockan ringer 5 i morgon som vanligt...


(Det värsta med att sy, tiden bara springer iväg... Det gör den aldrig när man typ väntar på bussen eller räknar matte!)

Inga kommentarer: