fredag 1 maj 2015

Äntligen lugn och ro, på mitt sätt!

Långhelg och jag njuter av att inte behöva gå ut. Även om det är med stor sorg då vädret är helt underbart, men som sagt är luften fruktansvärd. Jag hatar pollen!!!


Istället passar jag på att i lugn och ro boka av saker från min To-Do-List som jag skjutit upp.
Igår rengjordes alla sminkpenslar, något jag borde göra mycket oftare. Alla sängar fick rena lakan, avloppet in badrummet rensades och några maskiner hann tvättas innan jag slocknade efter en tung dag på jobb och majbål på stranden, med luften full av pollen. 

Tvättmaskinen startades igen så fort vi vaknade och sen jag bakat knäckebröd, tvättstugan har storstädats, städ/medicinskåpet har rensats och organiserats, badrummet är grovstädat och huset dammsugats. Samtidigt har barnen lekt för fullt och maken har tagit ner vår saboterade lyktstolpe i trädgården och monterat upp en ny hel. 
Nu är vi alla i viloläge, endast tvättmaskinen, torktumlaren och  diskmaskinen som fortfarande jobbar för fullt. 






 

Inga kommentarer: