torsdag 7 maj 2015

Bara jag?

Vad har hänt med folk och spärrar?

I går när jag från jobb gick ett äldre par framför mig. Jag gick lite fortare än dem så jag är på väg att passerade dem och precis när jag kommit om dem släpper gubben den högsta fisen jag någonsin hört. Anledningen att jag vet att det är han är att han stannade upp, lyfte lite lätt på benet och när han var färdig skakade han på benet. Jag var tvungen att öka farten ordentligt för att komma bort från paret och så att mitt skratt inte skulle höras. Visst är det fullt normalt att fisa, men gör man så mitt ute bland folk eller är det jag är som är pryd?

På kvällen när jag skulle hämta Lykkan på gympan kom nästa konstiga incident. 
En pappa som hade varit ute och sprungit (detta vet jag för han en stund senare stod och berättade högt för en annan förälder hur långt han hade sprungit) stod och stretchade. Det är kanske inget konstigt i sig, många som passar på att träna medan barnen tränar och givetvis ska man stretcha efteråt. Det märkliga var alla höga ljud han gjorde medan han stretchade, suckar, pustar och framför allt stön. Högt!!  Varför??? Även där hade jag svårt att hålla mig för skratt, det hela blev ju inte bättre att han hade tights.... 
Inget fel på tights när man tränar, men hans stön och andra ljud mitt bland alla väntande föräldrar gjorde hela situationen väldigt komisk. 

Men, är detta fullt normalt eller är det bara jag som stel? 




1 kommentar:

Helene sa...

😂 lite stel är kanske inte så fel...