lördag 2 april 2011

Lövhuligan!!!!

Lördagmorgon, mmm sova länge e min tanke...
Vakna skit-tidigt och mega-pigga är mina barnens tanke...

Efter att ha haft morgonmys i soffan ett bra tag så begav vi oss ut för att hjälpa pappa som fixade med garageporten. Jag räfsade ihop löv i trädgården och gick in för att hämta en sopsäck. När jag kommer ut ligger de löv lite överallt, även där de inte låg löv när jag gick in... Räfsan springer den stora huliganen omkring med och jagar den lilla huliganen...
Jag blir så stolt!
Efter jag räfsat ihop högen igen och denna gången faktiskt fått i löven i sopsäcken fyllde jag bilen på breden och höjden och begav mig sen till tippen. Kan tyckas traaadigt men jag gillar de, känner sig en bättre människa när man kör därifrån och dessutom kan vi nu gå igenom garaget utan att behöva klättra för att komma fram!

Efter lite lunch och en middagslur begav jag och barnen oss iväg till sydligare bredgrader, nämligen Smyge!! (Tänk att de finns något som ligger mer söderut i Sverige än Trellehulla!)
De är min svärdotter som bor där, med sin härliga mamma, sjöfarande pappa och busunge till lillebror! :-)
Vi hade köpt med oss kakor och när dem var ett minne blott lekte de små förälskade medan deras småsyskon försökte hänga med i leken.
De e inte dåligt att ha haft fast sällskap sen man låg i magen och ens mamma gick på föräldrakurs och träffade en annan mamma med liten tös i magen!
Dem två små e helt seriösa och min svärdotter hade berättat att hon minsan stod och väntade på sin kille! *haha* Dem e för underbara och huvudsaken att dem leker så fint, och att deras mammor alltid har lika kul när dem ses! :-)

Nu ska de snart svidas om till party-kostymen igen, ikväll är de tjejfest hos finaste Fian och sen ev. utgång. Får se om denna morsan orkar de, igår gick jag och maken hem 22 från restaurangen för då gäspade vi ikapp... Men men, den som lever får se!



Här får ni en bild på outfiten igår, inte många foton som finns på mig men igår kände jag mig lite sniiiigg så då var de tillåtet att knäppa med kameran!
Får se om resultat blir lika bra ikväll!

Ha en underbar fortsatt lördag gott folk, nu väntar lite middag med mina älsklingar innan plattången ska värmas upp och första cidern öppnas!!

Inga kommentarer: