lördag 28 maj 2011

Bukigt värre!

Igår mötte jag upp min tillfälliga sambo och dotter för helgen på Maxi för att införskaffa alla onyttigheter! Efter vi fyllt vagnen med godis, läsk, chips, kakor och en maaaassa god mat tog jag med mig TyraMyra i bilen hem medan Camilla körde stora tösen till mormor. (vi är fettdissade, e man 10 år är mamma och hennes kompis de pinsamaste och nördigaste som finns!) Under bilfärden hem redovisade Prins(korv)en hur bebisar kommer ut från mamman... Försökte hålla mig för skratt, ville ju inte missa något av samlevnadslektionen. "Bebisen kommer ut ur mammans kissegump (egenpåhittat ord av sonen när han var typ 2,5år) de är jätteäckligt!" TyraMyra svarde med ett tydligt "Örk!!!!" "Men min lillasyster kom ur mammas mage för doktorn tog en kniv och skärde (svenska för nybörjare!) upp hennes mage! Men de gör inte ont, eller hur mamma?" Öhh, vad svarar man på de?? Att de gör så satans ont att man hellre vill hugga sig sina öron och sen hälla syra i knävecken! Men de kände jag att de var lite opassande att svara så jag sa: "Man får bedövning..." "Ja bedövning! SPRUTA!!!!!" sa han väldigt dramatiskt!!
Sen byte dem helt plötsligt samtalsämne och TyraMyra började berätta: "De var en kille och en tjej..." Då fyller sonen i:"ja och en get!" Då brast jag ut i skratt till barnens stora förvåning och de frågade storögt varför jag skrattade.

Kvällen ägnades sen till massa bus och lek, hemmagjord pizza och marängswiss (den stavning ser helfel ut men Camilla sa så och hennes ord är lag!) efter vi fått alla tre barnen i säng så placerade vi oss i soffan och skrattade genom hela Big Brother. Kvittar vad vi gör när vi träffas, blir överfjantiga och tycker vi själv att vi e skitroliga! Kvällens ord var BUKIG, och sen körde vi mycket Freeze, tease and release bara för att!

Barnen vaknade såklart Arne-tidigt och nu är vi duschade och mätta efter frukosten. De små står och studsar och tjattar om hoppborg, får väl klä på oss 8 lager kläder för att överleva blåsten och sen släppa ut vilddjuren...
Snart får vi besök av Gud-Anna, inte dåligt på en lördag!

Inga kommentarer: