tisdag 3 maj 2011

Den är kanske ful men du är kort!

Vaknade helt sne i nacken, sådär lagom skönt på en tisdag...
Tvekade länge om jag skulle gå till jobb men kände att jag skulle ha lika ont hemma så jag och barnen hoppade i kläderna och styrde kosen mot förskolan. Sen begav jag mig till jobb där vi skulle ha studiedag och en hel del andra skolors personal bokstavligt talat invaderade vår skola, glad att jag fick en parkering!
Efter några timmars arbete begav jag tillsammans med några kolleger ner till Hamnkrogen (eller vad tusan de heter denna gången de öppnade och fick ny ägare...) för lite lunch. Har bott i stort sett hela livet i Trelleborg och ändå är de första gången jag äter där idag, oavsett vad stället har kallats! Tydligen har Kniven mot strupen spelats in där och ska visas på tisdag nästa vecka så då får man ju nästan kolla... Mest för att se vilka Pellejönsar där kommer sitta, maten var iallafall helt okej så den slibbiga arga kocken (som pratar skitkonstigt tycker jag av de lilla jag sett av programet) har väl lyckats med något...

Efter jobb skyndade jag mig ut till Anderslövs familjecenter för att lämna en beställningskatalog (oj vad de lätt proffsigt, egentligen bara ett fotoalbum där jag satt in bilder av mina skapelser...) och så lite sydda saker som förhoppningsvis ska säljas där...
Satt några mammor som verkade väldigt gulliga med sin ursöta bebisar som fick mig att sakna mammaledigheten en hel del... *buhu*

Vet att de varit dålig uppdatering av sydda saker här i bloggen men har pillat med en del "hemliga" saker som är beställningar... Bl.a. en broderad doptavla och jag misstänker att mamman läser här, tror hon hade fattat att den var till hennes bebis eftersom där står både tid, datum, vikt, längd och namn. Vill ju inte avslöja, då blir de ju inget kul på dopet!

Men jag kan iallafall bjuda på den här Älgtrofen!

                                                               170:-

Skulle ta bild på den och kom på att vi har en spik på ytterdörren till julkransen, perfekt tänkte jag med den bakgrunden dessutom. Grannen kom förbi och sa att de var de fulaste han någonsin sett... Hm...tack för den, och du e kort!! (Nu sa jag ju inte de men de e tanken som räknas!)

Tänkte nu försöka ägna några timmar till att sy, har fått en del beställningar som ligger och väntar, alltid trevligt! :-)

1 kommentar:

Anette sa...

Ja, jag byter gärna! Fast egentligen vill jag ju inte vara nersövd, men hellre det helt ärligt.