måndag 2 maj 2011

SannaSandra-helg!!!

Oj vilken underbar helg jag har haft, där skulle ni varit med! :-)
(Tyvärr så glömde jag kameran så ni får helt enkelt annvända er fantasi!) 

Jag och min Prahlin mötes upp på Malmö Central 10.30, för att ta vara på så mycket så möjligt av dagen liksom! *hehe*
De blev många skratt i solen, fika och en massa shopping!
Mot eftermiddagen möte vi upp min fina lille/storebror (han är 3 år äldre än mig men oftast tror folk att jag är äldst... Vet inte om de e jag som ser sliten ut eller bara att han som ser barnslig ut?!) på Lilla Torg för en lemonad i eftermiddagssolen. Några kompisar till honom slöt upp och en lemonad (läs Bacardi Breezer) blev till 6 och vi kände att de var dags att gå och titta in vårat rum och fixa till oss lite inför kvällen.

Lättare sagt än gjort med en darrig hand, fnittrig rumskompis och en bror som skickar sms att vi har si och så många minuter på oss för dem har bokat bord för kvällen! Men vi såg relativt fina ut när vi kom tillbaka till Lilla Torg och taxin styrde mot Saiko (tror jag de heter...)
In beställdes allt på menyn då dem vi var med och åt äger att annat sushi-ställe i Malmö,
Chill Out Sushi & Café (bäst att göra lite reklam så man inte får skäll sen...) så dem var tvygna att granska maten. Inte oss emot då vi mer än gärna lekte matkritiker! Men på något vis tror jag vi beställde in mer dricka än mat och antalet flaskor Sake tappade vi räkningen på ganska snabbt! Men väldigt trevligt hade vi, många skratt och en del missförstånd! *höhö*
Även en hel del klagomål på den jäklan pollen  och en stor fråga under kvällen var om pollenallergi smittar?!

Drog vidare på någon liten hemmafest men kände ganska snabbt att de spritte lite i danseskorna! Så de blev taxi till Skeppsbron där vi fick svänga våra lurviga innan kvällen avslutades på Max.
Sov som 2 prinsessor och vaknade upp faktiskt oförskämt pigga för att inta en dunder hotellfrukost! Sen var tyvärr vår miniweekend över och vi fick dela på oss på Malmö Central...
*Snyft, snyft* Saknar redan min Sandra!!!!

Men glad nyhet var att jag träffade en gammal gymnasiekompis från Halmstad och hans stackars medtvingade tjej, dem skulle se när Djurgården fick stryck av TFF så jag hade iallafall en trevlig bussresa!

Maken såg lagom trött ut när jag kom hem och barnen flög på mig, skönt att känna sig saknad! :-)
Dock är jag megatrött så nu ska jag lämna datorn och gå ner för att kolla slutet av Cornelis-filmen som vi inte orkade se klart igår... om maken inte redan har somnat vill säga...

1 kommentar:

Anonym sa...

De va en underbar helg gumman! Hoppas att vi snart kan göra om de. SAKNAR DEJ!! Puss puss