fredag 29 april 2011

Trafikfara!!!

Min make har alltid sagt att jag inte är bra för trafiken, oavsett om jag går, cyklar eller kör bil...
Tycker de e lite orättvisst, bara för att jag kan gå rakt in i en lyktstolpe eller cykla omkull så behöver han ju inte säga så! Sen att man ibland skulle kunna tro att jag fått mitt körkort i en Happy Meal så tycker inte jag de gör mig till en dålig bilförare! (Tog de tillsammans med min kära Rally-Sandra, förebild eller vad liksom?!)
MEN...nu är de såhär, att jag ÄR en trafikfara för tillfället, de erkänner t.o.m jag själv!
De är inte lätt att köra bil när man nyser, speciellt inte som jag som typ alltid nyser 5 gånger på raken... Nu när jag dessutom helt plötsligt blivit pollenakänslig så nyser jag ungefär var 4:e minut! Och inte bara att jag nyser (och därav blundar för er som inte tänkt på de att de e skitsvårt att nysa utan att blund!) så rinner mina ögon konstant så även om jag inte nyser så ser jag knappt något ändå!
Tur att jag ska ta bussen till malmö imorgon när jag sak träffa min älskade Sandra!
(För er Apelrydare som ska befinna er i malmö imorgon tycker jag hör av sig, hade varit kul med en liten återförening i solnedgången på någon uteservering!!!)

Nu är de sista Marshmallowsen grillade och slukade, mumsigt!!!
Alltid bra när man grillat, lätt att fixa lite efterrätt! (Och mysigt med en liten kille som sitter i ens knä och berättar om sin dag, medan han bränner sina marshmallows så han istället äter upp sin mammas perfekt grillade marshmallows...)

Jag önskar er en fortsatt trevlig fredag och en bra helg!

Höll på att glömma berätta en liten rolig sak...
Var och handlade innan och lillan ville hjälpa till att plocka upp varorna, gav henne hushållspappert och sa att hon skulle bära ut de i tvättstugan. Sen när jag skulle gå ut och sätta upp dem på hyllan (förmodade att hon skulle lägga de på golvet) kunde jag inte hitta de... Leta ett tag men gav sen upp och körde ett ärende. När jag kom hem skulle jag sätta igång en tvätt och vad finner jag i tvättmaskinen om inte hushållspappert? I och för sig bara ett 4-pack men hon måste verkligen ha pressat för att få in de i tvättmaskinen! Hon e för rolig! En gång försökte hon själv krypa in där, bara en liten rumpa som stack ut... Som tur var klarade hon inte de!!!!

1 kommentar:

Anette sa...

Ja, snart är hon här :)