tisdag 17 maj 2011

Grattis älskade prinsessa!!!!

Morgonen inledes med Pippi på tv, tänk att de inte krävs mer för att göra en 2-åring nöjd och glad! Hon hittade en oblåst ballong som hon sprang omkring och försökte blåsa upp, superstolt trots att den inte blev större än den var oblåst! På bilden är ballongen gömd i handen, hon höll den hårt så inte storebro skulle ta den! Blicken är fäst på Pippi!


Sen iväg till förskola för barnens del och jobb för min del...
Känner nu hur trött jag är efter denna dag, mycket fläng fram och tillbaka men bara imorgon också sen åter tillbaka till de vanliga schemat och rutinerna. (Jag är som ett litet barn, trivs bäst med strikta rutiner, fasta tider och samma trygga lokaler!) 

Efter middagen som Prins(korv)en hade beställt, Fläskpannkaka så bjöds de på fruktsallad till lillasysters ära och sen var de dags för presenterna!!!!
-Jag kan hjälpa dig att öppna, ska jag de? En svag nick från en oförstående liten flicka... Mamma, hon sa att jag fick öppna hennes presenter!!!!!
Efter lite tjabb bestämdes de att storebror skulle ha hand om pappersinsamlingen och de sköte han bra, lite för bra ibland! (Jag brukar få läsa färdigt tidningen på morgonen innan den slängs, lillasyster han röra lite vid pappert och tejpen innan  de slets av och ner i papperskassen.) Men hon var lika glad för de, gav till ett -Wow!! vid varje pappersbit som ryktes loss.
Förväntansfulla!
Vem var de nu som fyllde år?
Hello Titty-badskum!! Wow!
Rosa Hello Kitty Dammsugare!
3 goda ting enligt prinsessan!
(kanske jag kan få dammsuga i lugn och ro framöver!)
Diademet fick hon också, vägrade ta av sig de när hon skulle gå och lägga sig...
Hon fick dessutom Pippi-docka, sovande docka, möbler till sitt Pippihus, bilstol  och nappflaskor till dockan och magnetisk rittavla.

Sen blev de fruktsallad i soffan med Pippi på tvn, födelsedagsgrisen fick välja film!
Denna fina klänning fick hon av mina fina storebror och fina tröjan från fina världsvana mormor!

Inga kommentarer: