onsdag 15 juni 2011

Drömkåken?!

För några dagar sen såg jag att ett av mina favorithus i Trelle är till salu, bokade direkt en visning trots att vi inte direkt pratat om att flytta. Maken var sådär till de, men de var pga att han tyckte de var för mycket insyn in i trädgården från höghuset bredvid men han tyckte ändå vi skulle kolla... När vi körde dit så var min tanke; e vi på väg till vårt nästa boende????
5 Sovrum, stort uterum, 3 öppna spisar, modernt kök, fräscha badrum osv... Allting såg så fint och framförallt stort ut på bilderna, mina förväntningar var på topp!

Kände direkt när jag gick in i huset, aldrig i livet att jag vill bo i detta kyffe! Snacka om att bilderna lurades! Rummen var pyttesmå, den fullt blottade trädgården var pytteliten, källaren stank av fukt och gav en cellskräl. Köket var mörkt som i graven och såg ut som ett riktig hemmabygge, av någon som inte kan bygga kök... Maken som är yrkesskadad började nästan gråta (Har aldrig sett min man gråta, men detta var nära att knäcka honom) när han såg skorsten, krakelerad stentrappa, sprickor i typ alla väggar m.m
Men glad att vi tittade på de, kan säga nu: I got it out of my system!

4 kommentarer:

Vendelas mamma sa...

NU blev man ju nyfiken!!! Vilket hus var det?

Sanna sa...

Skolgatan 6...

Vendelas mamma sa...

Ja, jag misstänkte nästan det (var ju tvungen att dyka in på hemnet efter att jag läst ditt inlägg, och listade då ut att det måste vara det huset)! Är ni sugna på att flytta, alltså? :-)

Sanna sa...

Mest sugna på att komma i närheten av bra skolor för barnens skull...