onsdag 29 juni 2011

Melonplantering och bebissnusning!

Igår begav jag och sonen oss till stranden för lite äventyr i sanden. Hade med oss vattenmelon, saft, gifflar och tidningar... Underbar lyx att bara ha ett barn att hålla koll på, jag kunde läsa hela kvällsposten med BARA 12 avbrott för att svara på konstiga frågor om tång, glitter på vattnet (solblänk) hur man gjorde en tidning och varför man hade naglar på tårna...
När vi hade ätit lite av vattenmelonen så kom sonen på att man kanske kunde plantera kärnorna så skulle de växa nya meloner! Han tryckte ner dem i sanden, sprang ner för att hämta vatten och letade sen runt ett tag efter var han hade tryckt ner kärnorna... Eftersom han aldrig lyckades hitta dem nertryckta kärnorna så tog han nya hela tiden och upprepade proceduren. Jag försökte visa honom att han kunde ta en pinne och sätta där han tryckte ner kärnan så han hittade den igen när han kom upp med de nya vattnet. (Han skulle ju tvunget hälla ut vattnet varje gång han inte hittade kärnan i ren ilska...)
Till slut lyckades han vattna sin nertryckta kärna och sen satt han helt stilla, jättelänge! (alla som har träffat min son vet att mer än 2 minuter är jäääättelänge för honom att sitta stil!)
Jag njöt av tystnaden och stillheten tills sonen brister ut i förtvivlan:
 -Mamma, de växer ju inte!!!!
Öhh, nä....

Sen ville han bara hem, för då var stranden inte roligt längre...

Äta lite melon så man får fram fler kärnor!!





















Hämta lite vatten...
Så vi begav oss hem igen för lite vila...
Efter vi kört ett ärende till Anderslöv så passade vi på att svänga inom min moster på vägen hem. Dem har skaffat en liten söt hund som vi inte har hunnit träffa innan så de passade perfekt när vi inte hade räddharen (lillan) med oss!
Dem har ett helt underbart nybyggt hus på slätten med fantastisk utsikt!
Tänk att få vakna upp till denna utsikt varje morgon!!!
Med dessutom denna blomsterlåda utanför dörren...

Idag har jag slitit i trädgården hela förmiddag och sen tog jag och Prins(korv)en en tur till Öppna förskolan. Efter lite lek och en rejäl omgång gunga så for vi till Skegrie för att snusa nyfödd bebis! En liten Elsa som hade så bråttom ut så hon föddes i sina föräldrars säng, lite skillnad från första gången, eller hur Annelie!? *hehe*
Vi fika gott och sen härjade min stora huligan runt med deras huligan i poolen!

Nu ska jag vara lite redig och låta min symaskin jobba lite, sen imorgon är de jobb igen!











Inga kommentarer: