lördag 2 juli 2011

Bulan och Bulan

Har haft fullt upp sen sist, operation storstädning och trädgårdsarbete har pågått för fullt!
I torsdags så han jag in på både Biltema och IKEA innan jag lämnade barnen på förskolan, sen var de hem för nya krafttag i ogräskampen och tippen-besök innan de var dags för att gå på kvällspasset! I fredags han jag storstäda hela nedanvåningen innan jag lämnade barnen, sen blev de för att ta sig ner till stan för att träffa upp 3 mammalediga (2 av dem med söta bebisar i vagn och den 3:e med stor fin mage) för lite lunch innan de var att gå på kvällspasset igen...
Igår var de heldag, 8-20 som gällde och idag blir de även långpass...
Sitter nu och myser med en frånvarande flicka som är i Pippis värld, tacksam att barnen föredrar Astridsklassiska filmer och böcker men t.o.m dem kan bli uttjatade...
Den lilla tösen bestämde sig igår kväll att nu var de helslut med blöja, men de har hon fixat galant utan olyckor, så när jag jobbar ska hon och pappa ner till stan och köpa fler nattlinne, just nu domineras pyjamasgarderoben av "sparkdräktsmodellen"
Prins(korv)en fick åka med mormor hem igår efter hon hade varit här och passat medan jag jobbat. Maken har varit på en snabbvisit i Götet för Iron Maiden-konsert så svärmor fick ryka in i fredags-kväll och som sagt min mamma igår. Vad hade vi gjort utan dessa underbara mammor?????????


Här kommer 2 figurer som jag knåpade ihop de sista på i fredags.


Bulan och Bulan, 190:- st

Nu ska jag och sköna madamen köra en snabbis till Maxi för att på fylla på kylen innan jag ska till jobb, älskar mitt sommarjobb men kan nog framförallt bero på den underbara personalen!!!
Peace out!

Inga kommentarer: