söndag 12 juni 2011

Snart är helgen över och imorgon är de åter till jobb... Sista skolveckan, kommer bli mysigt med femkamp, brännbollsturnering, lärarmiddag och skolavslutning m.m.

Igår fick jag sovmorgon, maken tyckte kanske jag såg lite extra sliten ut med håret åt alla håll, gammalt smink runt ögonen och och en allmän förvirrad uppsyn. När jag väl vaknade till liv så var de full gång med studsmatte-montering. Jag skulle bara sticka ut näsan och medela att jag tänkte ta en dusch men fick order om att komma ut och hjälpa till "liiiite"... Efter 35 minuter studsade barnen glada omkring och jag kunde hoppa in i en väldigt välförtjänt straessad dusch!
Ner till stan för att möta upp Alex och lillans kompis Vendela. De blev torghandel, troshandling (lilla Vendela har nog upptäckt att min dotter har väldigt liten rumpa, alltså ingen blöja och har nu också tagit de stora steget att prova pottan! Vem vill ha extra-rumpo liksom, så därför fick hon trosor!) påfyllning av kosmetic förråden när vi var på H&M och provade en massa skor. Vi Vi avslutade med en fika på Vattentornet i solskenet som sen övergick till blåst...
Alex med flickorna

På kvällen stack jag och maken in till Malmö där Mem och Christoffer bjöd på middag på deras mysiga innergård, vi var totalt 6 par som skrattade, åt och drack gott och skrattade lite mer.
Mycket mycket trevligt!!! <3

Idag har vi mest myst här hemma och tagit en tur till stranden på eftermiddagen. Vädret var sådär så jag stod i kofta och såg på när barnen kastade sten och tång i vattnet.
Maken försökte visa Prins(korv)en hur man fiskade och efter ett tag gick dem till piren medan lillan försökte få mig att stå i vattnet så hon hade något att hålla i medan hon stod i de iskalla vattnet!

De övriga deltagarna i min lilla familj valde att bada, jag avstod! *Brrrr*
Väl hemma igen vankades de hemmagjorde hamburgare med pommes och chilisås! Mumma!
Barnen deckade i soffan båda två, så nu ska jag och maken bara få in dem i sina sängar utan att dem vaknar sen ska vi kolla film. Får se om vi kanske också deckar i soffan...
Liten klarade inte trycket, stor kämpade tappert men föll vid mållinjen 4 minuter senare...

1 kommentar:

Vendelas mamma sa...

Jag tror vi var på samma strand idag!!! Ser så ut när jag tittar på bakgrunden iaf. Synd att vi missade varandra. Kram