fredag 10 juni 2011

VAB för Stelnacke!

Är hemma med Stelnacke idag också, han kunde inte klä på sig själv imorse så de avgjorde saken. Nu sitter han i soffan och myser, jag i min tur är i chock!!!
HAN SITTER STILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sånt kan ju göra en riktigt orolig, men nu vet jag ju anledningen! Annars när han e stilla måste jag typ kolla tempen på honom och andra sjukdomssymptomer för att se var felet ligger. En unge med mer energi får man lelta efter!
Men eftersom han sitter och myser och inte vill kramas med sin mamma ("för de gör ont i nacken...") så har jag hunnit med en massa rätt så tråkiga saker.
Organiserat och inventerat frysen. Vi har en sån stor frysbox så jag måste skriva listor på vad där finns och stryka efter hand vi tar något annars har jag ingen koll. Ibland ligger där 4 påsar pyttipanna, eller som idag när jag hittade 5 fulla påsar med korvbröd! Handlar och handlar (sånt som redan finns i överflöd) men saknar saker när jag väl ska tillaga de! Så nu är där fint och sorterat, håller väl till efter helgen...
Har hunnit tvätta 2 maskiner, städat båda toaletterna, bädda rent i alla sängarna, sorterat papper och tömt vardagsrummet på leksaker! De sista håller sig nog till lillhuliganen hämtats från förskolan  och börjar leka virvelvind och kanske även får med sin förhoppningsvis uppmjukade storebror!

Stelnacke i all sin prakt!


Efter lunch ska jag på möte med mitt sommarjobb, så Stelnacke får snällt följa med! Men eftersom en av hans favoriter, Malin kommer vara där så e han helt överlycklig att få hänga på!

När jag städade gästtoan så passade jag på att ge toaborsthållaren en ordentlig omgång. Den suger till sig damm i alla små vecken, men de har den ju rätt att göra för den är så osnygg! Första gången folk går in på den toan ger dem upp ett gapskratt, de e ju inte riktigt vad man förväntar sig ska sitta i ett hörn... Sen att den inte e så snygg spelar ju ingen roll, 1 rolig inredningspryl måste alla hem ha! Dessutom har jag fått den av världens bästa Sandra så då måste den ju annvändas!!!

Inga kommentarer: