fredag 8 juli 2011

Får nog aldrig följa med mig på marknad!!

Bland min mammas vänninor har de varit en riktig babyboom, alltså inte att dem fått bebisar utan att dem blivit mormor/farmor till höger och vänster... Så mamma la in en rejäl beställning av mig. Bad mig räkna ut hur mycket hon skulle betala, vilket jag gjorde... Men jag tänkte eftersom de är min egna mamma kan ju hon få en del rabatt, känns som efter allt hon har gjort för mig genom livet så har hon förtjänat de!!!!!
Men eftersom jag inte visste hur mycket rabatt jag skulle ge henne så sa jag;
-De blev 770:- så får du betala vad du känner för...
-Hur mycket är de som går till Cancerforskningen?
-15%...
-okej, då sätter jag in 800:- till dig!
Min mamma måste antingen vara väldigt givmild eller bara extremt dålig på att pruta!!!!! (Hoppas nu jag stavade rätt, annars förlorade den mening sitt syfte...)
Idag är jag ledig, de firar jag med att ligga nerbädda i sängen med en liten morgonpigg Donna som kollar Pippi... Prins(korv)en var trött på Pippi så han gick ut och satte sig i soffan för att kolla på barnprogram... När maken vaknat till liv fortsätter projekt fixa-här-hemma!
Nu ska mysa med min lilla tös, klarar nog ligga kvar i sängen ett tag till innan magen skriker efter frukost, just nu håller den vanlig samtalston...

Inga kommentarer: