måndag 18 juli 2011

Jag vill också kunna trolla!!!!

Har jobbat långpass hela helgen, därav bristen på blogginlägg...
Igår gick jag av 20.00 och 20.15 befann jag mig på bio med min älskling för att kolla in hur de hela slutade på Harry och de andra trolleriarna!
Fastnade för Harry Potter 2001, då vi skulle läsa den första delen på engelskan i skolan. Fattade inte så mycket av boken då, trodde att jag hade noll kunskaper i engelska, men de visade ju sig att J.K.Rowling hade hittat på en massa nya knepiga ord. De förstod jag ju sen när jag läste om boken på svenska! Och sen dess har jag varit fast!!!!
Mina böcker börjar bli slitna, vet inte hur många gånger jag läst om var och en av dem. Maken har aldrig läst böckerna, men gillat filmerna lika mycket som jag så tillsammans tog vi farväl av Hogwarts och hela gänget... *snyft, snyft* (Känns iof. bara som de e jag som sörjer, maken tittar konstigt på mig när jag säger att de är sorligt...)
Hoppas att mina barn också kommer gilla böckerna/filmerna när dem blir lite större, än tycker jag Prins(korv)en är lite för liten för dem...

Idag körde jag morgonpasset och sen har jag myst med min familj resten av dagen. Tog oss ner till stan i hopp om att jag skulle hitta något fint att ha på mig på lördag då vi ska på årets fest (stavas T.J.O.C-fest!!!!!! Får ni höra mer om på söndag, om jag har nyktrat till tills dess... *hehe*)
Men icke, så sjukt tradigt, min semester börjar nästa vecka och redan börjar affärerna fylla på med en massa höstkläder... Vem tusan vill köpa stickade koftor och långbyxor i murriga färger när de ska vara sol, bad och blommor?!?!?!
Får väl leta igenom garderoben efter något som har signaturen party, känns ju som de borde finnas något sånt längst in... En gång i tiden för måååååånga år sedan (läs: innan barnen föddes!) så var de party nästan jämnt... Shit vad tradig jag har blivit, eller jag kanske bara håller på att bli vuxen, hemska tanke!!!

När vi hade kollat igenom de få affärer som finns i Trellehola slängde vi oss lite mat och sen körde vi ner till hamnen. Där låg ett stoooort skepp, tydligen världens största segelbåt som har kommit från Ryssland. (Stan vimlade av mystiska människor i skepparuniformer) (dem andra mystiska människorna i ovanliga kläder var vanliga turister=tyskar!)
Kön ringlade sig låååång för att få gå ombord och vi kände att intresset inte var allt för stort, speciellt eftersom lillan närmade sig den tiden då de bara e napp, snutte och Pippi som gäller... En tant berättade att dem hade stått i kö i 90 minuter, så då behövde vi liksom inte ens fundera på de längre! Dessutom fick man inte ens gå runt i båten, bara titta uppe på däck och de kändes sådär lagom lockande...
Lillan utropade förtjust när vi gick och tittade på utsidan av båten:-Pippis pappa båt!! Stor båt!

Om ca 1 timme börjar mitt nattpass, så de e väl till att gå ner och mysa lite med sonen innan han somnar som sin lillasyster...
Ha en skön fortsatt kväll gott folk, för de ska jag!
Over and out!

Inga kommentarer: