tisdag 30 augusti 2011

Efterlyser exorsist!!!!

Herregud, vad har hänt med våran lilla söt tös?!
Visst har hon alltid varit en busunge, precis som sin storebror men nu är hon som förbyt!
Mina föräldrar och svärmor virrar bara lite på huvudet och säger med ett leende att dem känner igen de, kan de verkligen vara så att både jag och maken var så hemska när vi var små?
(Jag kallades Khaddafi av min pappa när jag var liten... Då hade jag ingen aning om vem snubben va, nu vet jag desto mer om denna man jag tydligen påminnde om som barn...) 
Stackars er! :-)

Hon har alltid haft stark vilja, men detta är löjligt.
Trodde inte man kunde bli trotsiga än Prins(korv)en men oj så fel jag hade! De han har hållet på med de senaste åren var ju bara uppvärming, men samtidigt fruktar jag att inte ens toppen av isberget inte är skymtad än vad de gäller våran lilla madame...
Prins(korv)en är just nu helt underbar, snäll, lugn, hjälpsam och väldigt omtänksam om sin lillasyster. Tills hon totalt demolerar hans rum och leksaker, tar sönder hans skapelser eller helt enkelt bara för ett jäkla liv! (Hon heter Decibel i andranamn, jag ville att hon skulle få de som tilltalsnamn men maken tyckte annat... Nu har även han insett att detta hade varit de mest beskrivande namnet för henne!)

Hon krigar om allt och jag försöker välja mina kamper, men hon bråkar även när jag låter henne få som hon vill. Väljer jag kläder, har jag tagit fel, får hon välja själv ska jag välja. (och oftast väljer jag ju även fel då...) Hon ska inte ha mat när man lägger upp till henne, men samtidigt blir hon skitförbannad i nästa sekund för att hon inte fått någon mat. Ska ha Ketchup på maten, ingen Ketchup, Ketchupen bredvid, ingen Ketchup, Ketchup på maten osv...
Nu nannar hon, så Prins(korv)en ska serveras päron i soffan  medan han får titta på lite tecknat innan läggdags, i lugn och ro!

Så här såg de ut ovanför lillans element, jäkla unge!!!!!
Som tur är är de bara griffelkritor och går att torka av lätt men kritorna ska nu gömmas!!!!

1 kommentar:

Anette sa...

Vilket konstverk! Haha :)