tisdag 30 augusti 2011

Nytt hem?

Gick och la mig igår i en renbäddad säng,riktig vardgaslyx enligt mig!!
Har sovit supergott, men var ändå trött som ett ålderdomshem när klockan ringde...
Men nu var de inte min nattsömn jag skulle berätta om, nä utan min underliga dröm!

Jag drömde att jag och maken skulle flytta in i nya lägenhet, har ingen aning om varför inte barnen var men. Kanske var en "Innan-barnen-dröm"...
Vilket fall så gick vi först ut i våran trädgård, som jag inte vet om jag vill kalla trädgård. Men var ungefär en 2,5 kvm gräsplätt och precsi intill så satt grannarna på båda sidorna om oss, på deras 3,5 kvm gräsplätt. Helt långsmal var den också och längst ner från huset hade vi intryckt en pool. Den var av rund form men eftersom där var så trångt så hade den blivit oval...
En vänlig granne tog på sig att visa oss till våran nya boning och vi gick in i huset. Vi skulle bo på fjärde våningen så jag blev glad när jag såg en hiss när vi kom in i trapphuset! Men vid nästa steg dyker de upp en rulltrappa som hon puttade upp mig på. (Var maken var nu vet jag inte...) Den gick skitfort och jag höll på att trilla baklänges på henne men eftersom den gick så jäkla fort var vi ju uppe på ett kick. Men vi hade bara åkt 1 våning, för dem hade struntat i att bygga dem andra 2 berättade vår hjälpsamma granne. (öhh...hm...)
Så öppnar hon en dörr och jag tittar in i ett miiiiinibadrum, helt i grönt! Och ingen snygg grön kan jag medela, dessutom gröna sjögrästapeter och gröna spegelram.  Så man fick helt enkelt gå ut i korridoren för att kunna ta sig till sitt badrum, alla hade liksom vars ett "underbart fint" grönt badrum ute i korridoren...
Sen ringde klockan och jag fick aldrig se in i resten av vårt nya hem...
Så vi får väl hoppas på en uppföljare imorgon!
Nu ska jag äta frukost och sen cykla mot förskola och jobb!

Inga kommentarer: