lördag 27 augusti 2011

Eko eko eko eko...

Jag blir så trött på mig själv, min hjärna funkar delvis skit, resten är sådär...
Flera gånger om dagen kommer jag på roliga saker att skriva här om i bloggen, när jag är på väg till och från jobb (finns måååånga idioter ute på vägarna i rusningstrafik!) på jobb (många roliga saker händer på en högstadieskola kan jag förmedla, både vad de gäller elever och kollegor!) saker som barnen säger och gör (precis som alla andra föräldrar tycker ju jag mina barn är dem absolut ballaste i hela universum och tycker allt dem gör borde dokumenteras!) eller bara tankar som kommer till min inte fullt friska hjärna...
Men jag glömmer bort de lika snabbt, när barnen har nattats och jag äntligen har en stund över och kan sitta vid datorn så e de helt tomt... De riktigt ekar inne i huvudet när jag försöker leta runt efter allt de roliga jag tänkt på under dagen... Jag vet att jag tänkt dessa roliga saker, ibland t.o.m formulerat hur man skulle kunde skriva om de på ett roligt och intressant sätt men de är blankt! De dumma är att jag hela arbetsdagen har tillgång till papper och penna, men när jag väl letat upp en penna så är de redan förbi... Ni förstår hur jobbigt de måste vara att vara min hjärna, den töms lika fort som den fylls på! (Hmm, undrar om man kan annvända detta som en ursäkt för att man måste få ändrat på sina skolbetyg...)
De blir ju inte heller bättre att jag fortfarande inte fått rätt på hur jag ska få in bilder, datorn bara tvärvägrar att samarbeta. Jag känner att jag behandlat den rätt väl, men den hyser väl någon hemlig ilska mot mig som den vägrar avslöja...
Så så länge får ni stå ut med bara en massa texter, tills någon godhjärtad människa kan rätta till detta i-landsproblem åt mig!

Har fått en del beställningar, men eftersom de bara är på sånt som redan är visat i bloggen så gör de kanske inte så mycket just nu att de inte går att lägga in bilder...
Jaja, snart bär de av ner till stan för lite karusellåkning för de små. Sen är de bara att räkna ner timmarna tills den årliga trädgårdsfesten börjar, kan tänka sig att denna morsa har lite ont i håret imorgon! *hehe*

Inga kommentarer: