måndag 22 augusti 2011

Ojsan...

Skulle egentligen bloggat för ett bra tag sedan, men jag somnade...
Vi brukar försöka natta vartanat barn varannan natt, men oftast så vill stor ha pappa som sagoberättare och liten vill ha mamma (kan bero på att jag inte tar lika mycket plats i hennes lilla säng som maken gör...men de e inget vi behöver prata om!)
Så när lillan var stoppad i säng och min tjänstgöring var över satte jag mig vid datorn för att uppdatera lite... Men vem kan motstå när en liten pojke kommer och för en gångs skull ber om sin mamma, denna pojke som har sina pappa som största idolen och helst av allt hade velat föja med honom på jobb, in på toa, sova med huvudet på samma kudde, klä sig som honom och göra precis allt som sin pappa gör. Då smälter man lite extra när man blir tillfrågad och datorn stängdes av på ett kick! Efter sagan brukar barnen somna själv medan dem lyssnar på en Astrid Lindgren saga (Hur hade jag överlevt utan denna underbara kvinnas fantasi???) men ikväll ville han inte lyssna på Kalle Blomqvist, han ville att jag bara skulle ligga där och mysa! Detta resulterade såklart i att jag somnade, antagligen innan honom också!
Men vad gör de, mysigt var de!
Vaknade till med ett ryck men varken orkade eller ville gå ur hans varma säng, så jag somnade om...
Efter ett tag tog jag mig i kragen och masade mig ut, då hade de gått mer än 1 timme!!! Kommer bli kul att försöka sova ikväll...

Inga kommentarer: