fredag 19 augusti 2011

Delar med mig av glädjen!!


Idag är en sådan glad dag, så jag måste dela med mig av min favorit just nu! Man blir bara så glad, vill dansa runt och vara lika skö som dem i videon!


Just nu är livet rätt så bra liksom, Ullared-tripp bokad med tjejerna, barnens trots ligger på en väääääldigt låg nivå, underbara kollegor som hjälper en växa och en underbar make som kom med de fantastiska förslaget att vi skulle äta ute ikväll!!

Igår var jag tillbaka på jobb, skolan vill säga... Eleverna börjar först på måndag men jäklar vad mycket de finns att fixa innan terminstart, inget jag tänkte på när jag själv var elev. Men kan väl säga att de var mjukstart igår, hur man nu vill se de... Drog till Bakken med hela lärarkåren efter några timmars möte, åt grillbuffe, hade fem-kamp som var felräknad med fyra grenar och en himla massa skratt!! Doris och Nemo var ute på pappa-jakt, skum skulle blåsas av öl och skum skulle sjunka i vin...(???)
Jag och musikläraren stannad kvar och åkte karuseller medan dem andra "gamlingarna" tog sig hemåt...
Idag har de mest skrattats åt gårdagen mellan mötena och sen har jag hjälpt till att röja i bildsalen, underbart!!
För andra kanske detta kan tyckas som slit och rent ut sagt skittråkigt men jag ääääälskar att sortera, röja, slänga och sortera lite till! :-) En dröm jag har är att dem ringer från ett av dem programen med Extrema Samlare och ber mig komma dit och röja upp! (Dock ej i dem hemmen där de ligger massa äckliga sjur och matrester!)
Jag vet jag är lite sjuk men när maken föreslår att vi ska köra ett röj i garaget så vet han att jag blir besviken om han inte menar att vi ska städa upp där!!!

Inga kommentarer: