onsdag 17 augusti 2011

Otekninsk al'a ARNE!!!

Kan fortfarande inte få in bilder, varför är jag så sjuuuuukt dålig på datorer?!?!?!
(Någon som har överflödig kunskap får gärna kontakta mig och berätta hur jag ska gå tillväga!)

Har inte bloggat på läääänge, dels har jag varit på semester (1 vecka barnfritt på Rhodos, bara jag och maken och en maaaaassa sol och bad! VÄLBEHÖVLIGT!!!) och dels har jag haft noll ork eller inspiration! Har inte heller haft någon ork att sy något förutom en del beställningsjobb med lagningar och uppläggningar. Har en hel hög med egna grejer som ska fixas men dem ligger där och samlar damm... Känns alltid som när någon ber mig så gör jag de direkt med massa energi men så fort jag ser att de inte är någon stress med de (inte för att andras grejer stressar mig men man vill ju inte gärna behålla någon annans byxor i 6 månader när man lovat att lägga upp dem, våra kläder å andra hand spelar ju ingen roll... Undrar när maken ska upptäcka att jeansen han bad mig laga för 1,5 år sedan fortfarande ligger vid sybordet, nerstoppad i en av lådorna?!)
Men ikväll ska jag försöka ta mig i kragen och sy en ny filur, fortfarande ingen inspiration att sy kläder... Tänk att under gymnasietiden så sydde jag hela dagarna långa, så fort de var fest så sydde man en ny outfit, inga konstigheter! Nu orkar jag ju som sagt inte ens fixa mina köpta kläder som kanske bara spruckit i en söm...

Men om du som läser detta känner att just du, eller din bror eller gammelfasters färdtjänstchaffis vet hur man gör när datorn inte sammarbetar med en om bildinläggning i blogg så hör av dig!

Inga kommentarer: