söndag 4 september 2011

Bebismys...nja...

Idag har vi som sagt haft bebisfika...Bebis och bebis, jo Alvars lillasyster var med och hon är väl den enda man med rätt kan benämna som bebis! Titta på dessa stor filurer, vad hände med våra små pluttar?!
Så här såg 3 av de små pluttarna ut för lite mindre än 2 år sedan, hur gick de till?!


Vilket fall, vi bjöd på chokladkex och kanelbullar. Barnen fikade två omgångar, en gång i början med oss och sen när dem insåg att de snart var dags att åka hem så satte dem sig vid bordet igen och mumsade lite till. Som vanligt han vi inte snacka om hälften då tiden gick på tok för fort och alla fick packa ihopa barn och ägodelar för att bege sig hemåt. Men mysigt hade vi de som vanligt och barnen härjade och mös om vartannat!

Lykkan och Vendela tog en paus från lekandet och njöt av lugnet medan dem tittade på Pippi
Medan Alvar och Bellanbus lekte för fullt.
(Bilderna har jag tjuvat från min fina kompis Alexs blogg)

Nu ska denna fröken ta och sy klart sonens drake. När han såg att jag sydde på den igår så sa han:
-Mamma, när du sytt klart den, kan du inte sy en likadan till mig då? :-)
Känns skönt att veta att jag länge planerat att han ska få den när han fyller år, men nu vet jag ju att han verkligen vill ha den! Så när den är klar ska den gömmas undan i en vrå, bara ska försöka hitta plats då den är rätt stor... Om den blir klar ikväll ska jag försöka få upp en bild för er, annars får ni ha tålamod till imorgon!

Inga kommentarer: