fredag 2 september 2011

En liten mössa kanske?

Skulle ju egentligen bara köpa vadd på The Stoff and The Stil idag men jag rååååkade handla liiiite mer...
Blev bl.a. en hel del mösstyger, perfekt nu när kylan närmar sig!
Mössorna är vändbara så man kan beställa med 2 olika tyger om man önskar. En mössa kostar 85:- plus frakt. 
Så är du intresserad bara skicka ett mail eller skriv i kommentarsfältet antal, vilka tyger du önskar och vilket huvudomfång de gäller.

Zebra, Månrosa, Nattmåne
Rosa fjäril, Rosa katt, Halloween
Blommor & Bin, Peace
Grönrand, Lilarand
Gammelrosa uggla, Marinblå stjärna
Blå Monster, Oranga Monster, Tokiga Monster
Tax, Igelkott, Elefant, Snigel

Som ni kan se så har alla mönster fått sina egna, mycket genomtänkta namn! En del tyger kan jag få tag i mer av, men inte av alla då en del är restlager jag kommit över. Så först till kvarn...


Fick förfrågan på hur mössorna ser ut, kan ju vara bra att visa. Nu har jag inte hunnit sy några nya så ni får nöja er med en gammal bild, där lillans kompisgäng får vara modeller.
Denna modellen är att den ska vara lite lång och vikas lite bakåt, men går även att beställa som "valin" mössa.

1 kommentar:

Anette sa...

För mig räcker det att titta i spegeln, haha :p

Fina tyger! Ska höra med Nelisfisen om han vill ha en mössa i nån av dom tygerna när han kommer hem. Ville köpa en ny mössa till honom för nån dag sen, men han var jättekinkig och ville inte ha nån. Hur är det med mössor till små, gör du till minisar som Elsie också?