söndag 11 september 2011

Hade jag kunnat rädda världen?

Idag för 10 år sedan förändrades världen, de har ju ingen kunnat undgå! Jag minns de som igår, jag och min rumskompis kom hem från skolan och vår granne kommer rusande in:
-Sätt på tvn, någon idiot har flyget in ett plan i en byggnad i NY!!
Vi trodde då, att någon faktiskt hade kört in i tornet av misstag. Vi tänkte Herregud vilken klant, hur kan man göra en sån miss. Och medan vi står där och tittar (av ren chock satte sig ingen av oss ner i soffan) så kommer nästa nyhet, om att ett till plan kört in i tornet bredvid. Fortfarande var mina tankar inte terrorbrott, vad var de liksom! Jag tänkte att någon måste vara toppad på flyg(öh, vad heter de där dem kontrollerar flygplanen ifrån?) eller ha en jäkla dålig dag!
Dessa tankar kommer jag aldri glömma och de påminner mig alltid om hur godtrogen jag är! Jag hade t.ex aldrig kunnat bli polis eller något annat inom rättsväsendet.
"Nä, jag lovar att jag inte dödade honom och de är inte mitt knark, hur skulle de kunna vara jag? Jag har ett kvitto här från Sibylla som bevisar att jag just då befann mig i...(den misstänkte tittar lite snabbt på kvitto) i Ystad precis då när langaren fick min kniv i ryggen, eh *host* blev dödad! Jag är totalt oskyldig!"
Ni förstår själv, jag litar på människor...
Men när jag ska ut och flyga letar jag faktiskt alltid eter "bombmännsikor".
Är de tanten med rullatorn, är hjulen fyllda med sprängmedel? Är de den fullaste kille av partygrabbarna som bara låtas ha deckat för att slippa misstankarna? Är de den överspaklade 55plusaren som ska åka och söka efter lammkött i något varmt exotisktland, ni vet hon som vägrar släppa ifrån sig sin stora hårda nessesär! Eller är de den lilla pojken med sin bensindränkta nalle under armen och som sitter och målar med kritor i gaten, kritor som egentligen är tändstickor?

Jag är misstänksam mot den ni minsta anar!!!

Inga kommentarer: