lördag 10 september 2011

Lårhöga stövlar och pyjamas!

Låg uppdatering beror främst på huvudvärk, men även en del trevligheter har hindrat bloggandet!
Igår kom underbara svärmor över på middag med barnen (jag skulle ut och äta med flickorna) och tack vare henne kunde jag göra mig fin i lugn och ro! Medan jag provade skor hittade barnen mina stövlar och skulle prova. Så i full pyjamasmundering och (lårhöga) killklacks-stövlar poserade dem glatt! (Alltså dem är inte direkt låghöga på mig, de är mina barn som är något kortare än jag...mig...eh skit samma, ni fattar!)

Dåligt ljus+1 stressad mamma+2 icke stillastående barn=suddiga bilder!


Träffade upp med flickorna på A9 för att fira Sandra och Lina, åt och drack gott och pratade loss några timmar. Tyvärr så tvingade huvudvärken mig att gå hem tidigare än önskat men de innebar väl antagligen att jag hade liiiite mindre huvudvärk idag än vad jag hade haft om jag stannat kvar!
Imorse kom finaste Fian och passade sin guddotter medan jag och Prins(korv)en cyklade ner till stan för att plaska runt på simskolan. Självklart lyssnade han minst och hördes mest, men han är ju min son så han har väl inget val, de ligger i hans DNA... Alla de andra barnen var så blyga, så blyga och ville knappt släppa sin föräldrar, men där var en pojke av samma skrot och korn och självklart hittade dem varandra direkt! Men när dem väl hade delat honom från den andra pojken och dem sa till Prins(korv)en att gnugga rumpan mot kanten tills dem sa till (världens smartaste sätt att få en påg att stå stilla i en bassäng) så sköte han sig faktiskt riktigt bra!

Resten av dagen har gått åt till att vila, klippa tyg och att överleva till maken kom hem. När barnen hade somnat satte jag min vid symaskinen och sydde lite beställningar, detta blev resultatet.
Lite blandade storlekar
85:- styck
La fint upp för den första bilden, sen när jag skulle ta andra insåg jag att många var av samma tyg som på den första bilden, så de var bara dessa två som inte var samma som ovan...

Imorgon blir de en ny vända in till Stoff och Stil, behövs mer mösstyg och dessutom har jag fått en del andra beställningar. Kul! :-) Så imorgonkväll ska de förhoppningsvis vara något annat än mösser att visa upp, om jag blir klar med någon grej vill säga!

Inga kommentarer: