söndag 4 september 2011

Parkförvaltnings-amatör!

Igår han jag med både bullbak och gräsklippning, blev en hel del bullar...


Eftersom barnen vaknade så oartigt tidigt imorse så packade jag ner dem i vagnen efter frukosten och så gick jag raskt bort till kyrkogården. Svärfar var mitt #1 fan av mina kanelbullar så jag tänkte de är ju inte mer än rätt att även han ska få en. Prins(korv)en fick välja lägga den vid minneslunden och så stod vi och pratade lite med farfar inann vi satte oss på en bänk. Där hade vi bullfika med farfar i solen. När vi kommit ut ur minneslunden kommer de en man efter oss med bestämda steg, med farfars bulle i högst hugg på väg till soptunnan.
-Är de ni som har kastat bullar till fårglarna inne i minnselunden?! Röt han med en arg stämmma och var på väg att drämam bullen ner i tunnan.
-Nä, den har vi lagt till farfar! Sa Prins(korv)en.
Mannen blev helt stum och började stamma fram ett:
-Oj, förlåt, öhh de visste jag inte...

Sen envisades han med att han själv skulle gå och lägga tillbaka bullen, men de ville ju Prins(korv)en göra så den låg på rätt ställe så änglarna visste att den var till farfar.
Gick in och la bullen igen och gick därifrån och kunde höra svärfar skratta i himlen åt hela spektaklet. Jäkla gubbe som ska leka parkförvaltning!

När jag lugnat ner mig lite var vi framme vid den utlovade lekplatsen och barnen fick springa av sig. 



Nu är de städning, tvätt sortering coh dusch som gäller innan hela "bebis"-gänget kommer hit för att kränga kanelbullar!

Inga kommentarer: