tisdag 6 september 2011

Kaos i Båstad...

Har märkt allt nu som ska säljas på höst-loppisen, skönt!!
Alla dessa små etiketter som ska klippas och alla priser man ska sätta, inte för lågt (vill ju tjäna något på de!) och inte för högt. (vill ju ha sålt skiten!)
Samtidigt hade jag på tvn och Hemliga miljonären var på, mysigt sådär i bakgrunden.
Sen kom Kaos i Båstad!!!
Herregud vilka människor, har skrivet de för men kan skriva de igen!
Dumma människor går mig på nerverna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valde att titta på de då jag spenderade min gymnasiettid i Båstad, så de var lite nostalgitripp att kolla på programmet.
      Men mitt Båstad är inte de dem visar på tv, mitt Båstad är där ingen kö på ICA Spara, för mig är Madison Slappemåndag och kostar 50:- i inträde, oftast helt utan kö. Pepes var stället man gick på lördagkvällen för att dansa runt lite, utan att heller stå där i kö. I mitt Båstad var de normal väntetid på en pizza, inte 3,5 timme som de är under Tennisveckan. Man kunde få tag i både taxi och parkeringsplats utan problem, (alltså behovet fanns inte samtidigt!) Vår lägenhet (som jag delade med världens absolut bästa tjej, Min Rally-Sandra!!!) kostade 5000:- i månaden, men under tennisveckan höjde vår hyresvärd de till 10000:- i veckan!
Mitt Båstad är från slutet av augusti till början av juni, då man kan gå på Decco (finns inte kvar...tyvärr) och bara sitta och mysa!
Mitt Båstad innehåller alla de underbara människor som pluggade där samtidigt som jag, Apelrydsfolk, Radiofolket, Turistpluggar-folket.
Men eftersom dem inte finns kvar där längre, är de inte längre mitt Båstad. En del av dem finns ju kvar, men dem tillhör liksom inredningen!
Mitt Båstad kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, alla tokigheter och vänskapsband som knöts kommer jag alltid minnas!
Om du är Apelrydare och läser detta, känn min kärlek! Saknar er som F-N!!! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag vill ta hål i din underläpp! Jag har hört att man gör som man vill och jag tycker att du skulle vara finare med piercing där! När kan vi träffas för att få det gjort?

Anonym sa...

Hej, jag skulle vilja klappa till dig för dina idiot kommentarer på diverse bloggar. ( antar att mes-anonym är samma här som i Dannis blogg?) Jag har hört att det skulle passa dig perfekt. FOLK GÖR SOM DE VILL MED SINA BARN!!!!! När kan vi träffas för att få det gjort?

Olle