söndag 25 september 2011

Kul på akuten, NÄ!!!

Efter en natt som bestått av konstanta uppkastningar från en liten madame så tog jag förgivet magsjuka... Men imorse var febern borta och magen skötte sig bra på andra hållet så blev jag lite orolig när hon utan förvarning kaskadspydde upp vällingen. Ringde 1177 som direkt beordrade in oss till akuten i Malmö då dem misstänkte hjärnskakning efter hennes cirkuskonster i fredags.
Möts av århundradets mest buttra människa so
tycker vad gör vi här och störr honom på hans arbete!
Efter ett tag fick vi komma in och mötes av änglar i vita rockar, vilken skillnad på bemötande!

Vi har nu suttit här i 4 timmar, lillan har lyckats sova bort 1 timme när febern kom tillbaka, vi har varit och köpt en torr macka i en automat (delikates...NOT!!!) och än har ingen läkare dykt upp. Skötorskorna kommer in då och då, ber om ursäkt för den långa väntan och jag känner energin försvinna mer och mer för var minut. De tar på krafterna att efter en helt sömnlös natt försöka sysselsätta en liten trotsig tjej i ett rum med en säng, en stol, miljoner förbjudna knappar och slangar och ett skohorn jag hittade i väskan...
Jag vill hem!!!!

Inga kommentarer: