måndag 3 oktober 2011

BRUDHELG!!

Hallå!!!
Trött som 8 ålderdomshem tillsammans men jag känner ändå för att uppdatera här innan jag slänger mig i soffan och mumsar choklad medan jag tittar på skräcködlan och de andra Hollywoodfruarna!
I helgen var de som sagt fullt ös, först loppis i lördags morse och sen BRUDHELG i Ullared!
Loppisen gick jättebra, bilen var fylld till bristningsgränsen dit, men endast 2 bananlådor behövdes ta hem! Sånt gillar vi! Dessutom hittade jag precis de jag behövde till barnen och kunde sen i lugn och ro bara gå och titta och handla innan lillasyster hämtade mig.

Vi styrde bilen norrut och var uppe på Gekås vid 3-tiden då vi mötte uppe de övriga som ingick i konceptet BRUDHELG för en fika.
När vi gick in i varuhuset, på väg till kaffebaren var de tjockt med folk, men när vi kom ner igen hade de tunnats ut en hel del och vi shoppad på i några timmar tills kundvagnarna inte hade mer utrymme.
Fick reda på idag att de var försäljningsrekord, kan ha varit tack vare oss! 
(Höstens intensiva shoppingsäsong har precis dragit igång för oss på Gekås Ullared, men vi har redan hunnit slå försäljningsrekord. Lördagen den första oktober landade försäljningen på hela 26,2 miljoner kronor. Detta är en finputsningen att 2010 års rekord med en halv miljon kronor.)


Trött men nöjda satte vi oss på Harrys och avnjöt en helt otroligt god pizza, kan ha varit för jag var så jädrans hungrig! Sen skulle vi hitta till de hyrda huset, i tjock dimma och total mörker.
3 bilar med GPSer som visade helt olika vägar, vår visade dessutom att vi skulle svänga där de definitivt inte ens fanns någon väg... Men till slut kom vi fram, mörkt, läskigt och med vänner som älskar att skrämmas så var de sådär... När vi öppnade dörren var de tänt i huset och vi hörde musik, värsta skräkfilmscenen!!! Kalla kårar gick längs min rygg, men fick tag i ägaren som sa att de hade de så som "inbrottsksydd". De funkade ju, för jag hade absolut inte gått in i de huset om jag inte fått tag i ägaren, såg framför mig en döing sittande i en soffa med musik på eller något... *uuh*
Men efter vi inspekterat huset så drogs de fram vin, cider, snacks och en hel drös med spel.
6 tjejer, i lite olika åldrar där inte alla känner varandra kan bli en jäkla bra kombination, vi hade skitkul!
Förutom diverse spel var de spökjakt (med sändare i någon app som laddades ner...) sängbrottning, böldundersökning och en massa skratt!

Konstigt nog vaknade vi alla tidigt och begav oss tillbaka till Gekås för att slutföra shoppingen efter lite frukost. Fyllde ytterligare en kundvagn och efter lunch packade vi in oss i bilen och körde söderut.
Har tyvärr helt missat att ta foto, skittråkigt! Men jag har denna bilden!
De blev en hel del shopping, men nu är de flesta julklappar fixade och
födelsedagspresenter till de som fyller år den närmsta tiden!

Men som sagt, trött som 8 ålderdomshem!

Inga kommentarer: