lördag 29 oktober 2011

Kreativiteten har flödat

Har haft en fantastisk vecka på jobb, de har varit Elevens val nämligen!
Eleverna fick själv välja bland olika grupper och till min lycka valde min elev som jag hjälper Konst och kläder!
I måndags var vi på konstutställning i Malmö och tisdagen inledde dem med att få Pingstkyrkans Second hand öppnad speciellt för oss så vi kunde shoppa loss.
Allt som skapades skulle nämligen vara av något som redan var något.
Oavsett om de var nya kläder, smycke, inredningsprylar eller bara konstverk som de valde att göra så skulle de vara återvunnit.
Sen har dem jobbat för fullt. Bett om att få börja tidigare, önskat skippa raster och frågat om dem inte kunde få stanna över. Har varit en härlig blandning av 6-9 klasser och vilka fina saker dem gjorde.
En kollektion med hundkläder som tidigare var bebis-kläder.
Gardiner och kläder syddes om till nya kläder.
Dator-delar gjordes om till stora installationer med både ljud och ljus.
Lampor och väskor skapades i alla dess former och material.
Fantastiska 3D-konstverk skapades och smycke som gjordes av alla möjliga material.

Men självklart är jag mest stolt över vad "min" elev gjorde, bl.a. detta fina kakfat av gamla tallrikar och snappsglas. Smarriga bakverk gjorda av gamla tidningar som sedan målades.
Själv satt jag bredvis och skapade den slipslampa som direkt blev inflyttad till ett av kontoren på rektorsexpeditionen, tar jag som bra betyg!
En väldigt rolig och kreativ vecka, nu ska de njutas av höstlov!!!

Inga kommentarer: