söndag 23 oktober 2011

Söndagsmiddag

Ikväll provade jag ett nytt recept från billiga veckan, supergott och väldigt enkelt!
Dessutom provade jag en ny sak, nämligen ägg på dunk från Kronägg.
Finns både som vanligt ägg, men även med bara äggvita, perfekt om man typ ska göra maränger eller liknande!



Omelett med chorizo, ost, paprika och bladspenat


  • Portioner: 4

  • Ingredienser

    Gör så här


    1. Sätt ugnen på 200˚C.
    2. Skala och skiva löken. Dela, kärna ur och strimla paprikan. Skiva chorizon.
    3. Fräs lök och paprika och korven i oljan i en stekpanna. Blanda ner spenaten och låt fräsa med någon minut. Lägg över i en ugnssäker form.
    4. Vispa ihop ägg, 1 dl vatten, ost, 2 krm salt och 1 krm peppar. Häll omelettsmeten över grönsakerna och korven.
    5. Gädda omeletten mitt i ugnen 20-30 minuter eller tills den stelnat.
    6. Servera omeletten med bröd och sallad.

    1 kommentar:

    Anette sa...

    Det där med ägg på dunk såg jag när vi var på ica maxi senast. Låter smidigt! Är det bara ägg i och inga tillsatser?

    Jaa, jag satt som en holk på brevlådan den senaste veckan för att jag var så nyfiken på fotona!