söndag 23 oktober 2011

En sån j-a skitdag!!!

Morgonen var helt okej, men lillan gnällde mer än vanligt när jag tränade. (Hon har idag fått namnet sillen, lipsillen!!!) När jag var färdig så började ungarna krångla, vi skulle iväg på fotbollsträning och klockan tickade på ovanligt fort. Men de är då man ska gömma sina strumpor, ta på sig benskydden upp och ner, klättra runt på möblerna istället för att ta på sig jackan tyckte mina barn. Dessutom vägrade Happy komma in från trädgården, hon satt helt paralyserad under trädet och bevakade fåglarna som höll till där.
När vi väl kommit ut till bilen upptäcker jag att bilstolen står inne i hallen, bara att låsa upp och larma av igen, rusa in och låsa dörren igen. För att minnas att jag inte larmat så jag låser upp igen, larmar och låser igen.
Kör bort till fotbollsträningen och hinner precis i tid.
Prins(korv)en var superduktig medan lillan sprang runt som en riktig fotbollshuligan. In på plan, snodde bollar, sparkade undan koner, spottade vatten och stod ivägen...

När vi kom hem åt barnen snällt (förutom all den mjölk som spilldes ut...) och Prins(korv)en tog en snabb dusch för att sen mysa i soffan medan jag skulle få lillan i säng. När jag trodde de var grönt gick jag ut, la mig på spikmattan för att läsa en bok medan lugnet varade...
Hon kom upp och sen höll jag på att försöka få henne att sova i över 1h, hon blev gnälligare och gnälligare, precis som sin mor! Till slut somnade vi båda två, välbehövligt!
Vaknar 1 h senare av att jag hör Happy kräka på mattan, underbart! (dessutom trampar jag i hundkiss när jag ska öppna så hon kan få gå ut i trädgården om hon behöver kasta upp mer...)
När jag torkat upp allt och fått på lillan kläder igen (av någon anledning så byte hon om till pyjamas under nattnings-proceduren) så satte jag barnen i vagnen för att Happy skulle få rasta av sig ordentligt. Självklart knäcktes skohornet när jag skulle ta mig på skorna, varför inte liksom en dag som denna?!
Vi har en dubbedäckar-vagn, där en sitter under den vanliga vagnen. prins(korv)en vill alltid sitta där nere annars men idag ville han så klart sitta fram. Vi gjorde en deal att dem skulle byta efter halva rundan och han satte sig snällt där bak. Happy hade varken koll på sig själv, mina ben eller vagnen så de var ingen jättekul runda. När vi var halvvägs så byte dem, lillan skrek resten av vägen! :(


När vi kom hem så gick barnen snällt in på Prins(korv)ens rum och lekte fint medan jag sorterade tvättberget. Skulle gå in i badrummet med ett berg med vikta handdukar, självklart slinter jag och de blev en enda handduksröra i hallen, som jag bara lätt ligga i ren ilska! (Den är undanplockad nu, när jag väl hade tagit några väääldigt djupa andetag.)
I allt kaos håller jag på att tappa min nya iPhone i toaletten, de är då man är tacksam att man inte har något stort mellanrum mellan sina feta lår...

Skickar en panik-godis-beställning till maken som lovar att köra inom Hemmakväll på vägen hem för att lugna mig!
Precis när maten togs ur ugnen öppnar min älskling dörren och jag känner ett lugn komma över mig som inte varit närvarande på hela dagen.
Nu är de snart dags för barnen att gå och nanna, men jag tänker sitta här uppe ett tag för mig själv, fixa lite vid datorn och sen försöka sy, de är jag värd efter den j-a skitdagen!

1 kommentar:

Anette sa...

Ja, det hoppas jag med! Men all personal och miljön är super så det kommer nog bli jättebra!
Den är privat och har syskonförtur. Säger man till i tid så håller dom en plats åt syskonet, så det känns ju bra!