söndag 30 oktober 2011

Uppdrag folkdräkt!

Min mormor gav mig ett uppdrag, att försöka sälja hennes fina folkdräkt.
Har satt ut den på Blocket men jag tänkte jag kan ju alltid visa den här...
Kanske någon som har en köpsugen mamma/moster/granne/gammal skolfröken/brevbärare/kompis eller att någon själv är sugen på att införskaffa en högtidsdräkt nu inför julen!

Egentligen vill jag inte sälja den, den är ju mormor för mig!
Men den passar inte henne längre och den passar inte mig heller...
Den är helt handsydd och om jag ska in och fixa och trixa så kommer jag bara sabba den!
Beundransvärd hantverkskunskap som jag aldrig ens kommer komma i närheten av!
(Detta är hättan man har på huvudet...)
Om de är någon som är intresserad eller känner någon som är intresserad så bara hör av er!

Inga kommentarer: