Idag har jag haft en toppendag på jobb, precis vad jag behövde efter tantalsntan imorse!!
Efter jobb körde jag och barnen och storhandlade, väldigt bra planerat inte alls mycket...plats! Fick som tur var tag i parkering direkt och där var även plats i minilandet till Prins(korv)en till hans stora lycka. Även mina nerver gjorde en liten segerdans mitt i all trängsel.
Valde att scanna (bara precis för jag hade en rabattkupong om man scannade, snål eller sparsam?) och såg att de var jääääättelång kö när jag först såg den kassan. Men när de var min tur att betala så var kön borta, bara att promenixa fram och slapp dessutom avscanning. (vilket jag alltid får när jag har handlat mycket och har trötta gnällbarn med mig)
När vi kom hem började jag med middagen, barnen satte sig och gosade i soffan och jag njöt av livet. Då blev jag helt plötsligt väldigt givmild och valde att servera mina små sötisar lite salta pinnar. Kände mig som en riktig mysmamma, tyvärr så resulterade de i att lillan bröt ihop helt när de var dags att sätta sig och äta. Men nu är middagen undanplockad, handen rastad, maken stuckit på grabbkväll och barnen i sockerchock.
När dem är klubbade ska jag försöka rota fram någon undangömd energi så jag orkar sy lite. Imorgon väntar en tripp till mammaland
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar