torsdag 24 november 2011

Pricken

Var på allergitest imorse, de var i maj jag fick remiss skickad av läkaren... Tur att de inte tog så lång tid!!
Efter jag i våras reagerat på björkpollen följde en del andra reaktioner på äpple, päron m.m. Doktorn sa till mig att undvika hur mycket som helst, där bland jordgubbar och avokado, några av mina favoriter... (dessutom precis innan midsommar, har alltså inte ätit jordgubbar på hela sommaren...
När jag pratade med allergiläkaren idag så tittade hon förvånat på mig och frågade vad de var för en sorts läkare, känns alltid kul att höra sånt!
Fick göra pricktest, rätt så omysigt om jag får säga min åsikt.
De visade sig att jag är allergisk mot björkpollen och kvalster. Att jag reagerat på äpple och päron är pga en korsreaktion med pollenallergin. Så nu ska jag testa mig fram vad jag kan äta och vad jag ska undvika. (Jordgubbar och avokado finns inte ens med på listan doktorjävel!!!!)
De stod på kallelsen att besöket skulle ta mellan 2-2.5 timmar, efter 40 minuter var jag därifrån. Ibland överraskar dem en med något positivt, och alltid blir man lika förvånad att de inte istället tig dubbelt så lång tid. Jag som t.o.m packat med mig bok som tidsfördriv. (de stod i kallelsen, "ta med något att läsa som tidsfördriv då kontrollen kan ta mellan 2-2.5 h")

Tog mig till jobb och jobbade en tag innan jag och en go kollega tog oss ner till stan för lunch. Nu är jag färdig för dagen med jobb, hemma väntar fortsättning på firandet av min älskade lille påg. Fläskpannkaka står som önskemål (festligt värre!!) och Bästemor är väntad för att vara med.

Bjuder på en omysig bild på min omysigt prick-arm.

Inga kommentarer: