torsdag 17 maj 2012

Oväntat smidigt

När barnen var nattade så tog jag fram matteboken, satte mig vid köksbordet och...ja, sen kom jag inte längre med de.
Insåg att jag var på just de talet för att när jag räknade i onsdags på dagen (innan jag blev riktigt kass) så hade jag fastnat. Fattade inte hur jag skulle komma vidare och var totalt omotiverad. Så jag unnade mig faktiskt istället att sätta mig vid symaskinen. Fast jag är trött och fortfarande har jätteont i halsen och huvudet så är de lättare att sy än att räkna matte. När jag syr behöver jag inte tänka så mycket. Eller iallafall inte anstränga mig så mycket som när jag räknar matte.

Så jag tog tag i att få ihop min svägerska Jennies klänning som hon har beställt. Oväntat lätt och smidigt så 3,5 timme senare så är de nästintill klar. Ska finjustera dragkedjan och sen ska klänningen bara fållas nertill. För att kunna fålla klänningen rätt måste Jennie prova den, då kan jag även se om den behöver sys in någonstans. Så nu har jag inte de hängande över mig utan kan koncentrera mig på matten istället. Ska bara fatta de, så jag kan komma vidare. Martina och Helene kan förvänta sig MMS i helgen!!

Inga kommentarer: