söndag 26 augusti 2012

Madame böl-knästrumpa!

Fy bubblan vad jag är trött!
Inte bara att jag typ kört i ett den senaste månaden och marknaden de senaste två dagarna. Dessutom har lillan legat och gråtit i princip hela natten. Han bara precis somna när jag vaknade av ett bölkalas av sällan skådat slag. Tog in henne i sängen (maken hade somnat på soffan så hon kunde gott göra mig sällskap) men hon bara fortsatte att gråta. Denna jäkla växtvärk, tycker så synd om mina små pluttar som behöver lida. Jag själv hade inte många smärtfria nätter som barn, kommer ihåg att jag hade problem tills jag var nästa 20 år...
Så de var på med magiska strumpor och massa vyssande och tröstande hela natten. När maken kom in imorse innan han skulle köra iväg på någon töntig jaktmässa så låg jag längst ut i vår dubbelsäng. Kloss intill mig låg Madame knästrumpa, resten av sängen var tom! Nu är jag mer död än levande känns det som, trött, ont i ryggen och dunkande tinningar. Kommer bli en låååång dag, hör redan hur barnen laddar upp med småbråk om vem som ska sitta var i soffan.
Och inatt är de dessutom dags att vända på dygnet igen, för imorgon är de åter till jobb, min sista vecka på de stället innan arbetslösheten väntar...
Känns jag positiv?
Muntra upp mig med något roligt tycker jag, I need it!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

..de kunde varit värre (än?)..bakom moln kommer storken (kanske?)..i morgon e en måndagkväll..bättre att gnälla än skälla (helst inte) kramelikrammae