onsdag 31 oktober 2012

Jag är väl inte knäpp!!!

Sjuuuuk dröm, maken tycker jag är knäpp så jag berättar den även för er och ser om ni också tycker den är knäpp...
Drömde att vi i skolan höll på med att filma till en redovisning, fast de var en massa andra människor med i klassen än dem som redan finns där. Vi var i New York och sprang runt, jag har alltså aldrig varit där på riktigt men nu visste jag tydligen exakt hur där såg ut. Mac ingick i min grupp men han försökte mygla och gömde sig inne på ett gym. Jag ringde honom, medan jag stod utanför och tittade in på honom. Han svarade: Hej de är Bengt! med förställd röst... Detta kändes så verkligt och folk som vet vem Mac är kan nog förstå detta! Trotsig och ville inte vara med att göra redovisning, men till slut fick jag honom att lova att dyka upp. Efter missförstånd och tjafs med övriga i klassen avslutade dagen, innan Mac hade hunnit dit vilket gav mig dåligt samvete då han antagligen var på väg dit där vi varit... Men de gick över rätt snabbt för helt plötsligt var jag på väg till skolan. Men för att komma till skolan var jag tvungen att gå jättelångt ute på landet för att kunna hoppa på en buss i Alstad-rondellen (!?) vägen var gjord av schwarzwaldtårta och jag käkade hela vägen. Bilar kom och körde om mig och dem försökte hålla styr på bilarna när dem körde i all den goda grädden...
När jag är nästan halvvägs upptäcker jag att jag har glömt alla skolböcker så, så jag måste vända hemåt igen. Ställer mig och börjar lifta och först kör en skolbuss förbi mig och sen en man. Fast han stannar sen, men vet inte riktigt hur jag ska få plats då han har spänt fast sin mini-laptop i framsättet...
Sen vaknade jag och kände hur de rann blod på hela hakan! Tills jag tittade efter och upptäckte att jag bara dreglat i sömnen...

Så, detta var väl inte knäpp någonstans!!!
(Dagens uppdrag, köpa schwarzwaldtårta!!!)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha haaaa, du är inte knäpp!!! Du har pluggat för mycket - "Glöm inte att ta en paus!" ;)

Men tårta är alltid gott!
Kraam

Mem Sjöström sa...

hahaha!!