tisdag 30 oktober 2012

Plan C?

Dagen har varvats med plugg, klippa tyg, plugg, skicka Tradera-paket, plugg, prata med Microsoft support, laga middag, läsa lite sjukt tråkig kurslitteratur, klippt lite mer tyg.
Nu är klockan 23 och jag borde nog gå och lägga mig, men ikväll känner jag mig som en trotsig 11-åring som hellre vill vara uppe några timmar till. En 11-åring kanske vill vara uppe för att glo på tv eller spela datorspel, jag vill vara vaken så jag kan sy.
Så nu är valet att helt enkelt vara trotsig och sätta mig och sy, få lite gjort inför julmarknaden. Eller bädda ner mig med mina extremt roliga och upplyftande skolböcker om Lagar och regelverk, som kommer uteslutande få mig att somna inom en kvart...

Frågan är om jag egentligen har ork till något av de eller jag ska vara en trotsig 11-åring på riktigt och slänga mig i soffan, glo på dumburken och äta något onyttigt.

Inga kommentarer: