måndag 29 juli 2013

Kon Tiki

Jag fick sett hela Kon Tiki, suttit som på nålar! (Eller ja, inte bokstavligt då nålarna har satts i tyget jag pusslat med men ni fattar!)

Verklighets baserad efterThor Heyerdahls expedition över Stilla havet på en enkel flotte. Jag som har fiskfobi, huvudsakligen stora fiskar som hajar och valar, var kanske inte den bästa publik till denna film... Har skrikit rakt ut och hållet tyget för ögonen (utan att sticka mig på nålarna!) i ren förfäran över dessa hemska djur. Men jag klarade mig igenom filmen och kan verkligen rekommendera den. Intressant, lärorik och spännande, om man är hajrädd...


Ni ser, jag hade skitit på mig åtta gånger om!


Väldigt kul att dem har använt mycket av orginalfilmerna från 1947, får en påmind om att detta sjuka äventyr faktiskt varit på riktigt.


Dessa sex norska dårar där bara en kunde segla, en som inte kunde simma och ingen kände varandra sedan innan. En av killarna var förresten svensk, lätt min favoritkaraktär!


Nu säger jag godnatt.
-Godnatt!

Inga kommentarer: