lördag 27 juli 2013

Paradiset

Idag har varit en helt underbart ljuvlig dag, har varit på besök i paradiset, mitt älskade Ven. (För er som inte vet så är Ven en liten ö utanför Skånska Landskrona)

Lykkan var däremot inte lika motiverad att gå upp tidigt imorse för att åka på äventyr...


Gjorde ett litet stopp hos mormor innan bi styrde vidare mot LA! 


I LA (alltså Landskrona, inte flashigare än så...) mötte vi upp min mormor och sen hoppade vi på båten mot paradiset.


Spännande att åka båt, speciellt när man får göra det med sin busiga mormor


Välkommen till paradiset!
Morbror stod och välkomnade oss och sen kördes vi till andra sidan ön...


...där det bjöds på brakfrukost med nybakat bröd och massa gott.


*Gåshud* Detta ställe ger mig ett sånt lugn, ljuvliga ö!


Jag, mamma och Foster-Moster (morbrors fru har kallats så av mig så länge vi kan minnas) drog på loppis, här är våra fynd. Visar senare mina fina inköp, som dessutom min snälla mamma bjöd på. Tack! 
"Mammor är väl bra att ha!" (Annika i Pippi på rymmen)


Mina kusiner Johan och Gustaf verkade bli gladare än Lykkan över legot. Mamma köpte det för 50 kronor och ska ha det hemma när barnen kommer på besök. Hennes brorsöner kanske tittar förbi ofta nu efter detta...


Lykkan som var blyg först lät sen inte killarna vara ifred


Promenix upp till kyrkan där vi kunde njuta ordentligt av utsikten.


Ven, älskade ven! 


Jag ska flytta till Ven när jag blir stor, för då får jag bli begravd där på deras kyrkogård. Kan nog genomlida döden om jag får den här utsikten och alla dofter som Ven bjuder på.


Det blev helt plötsligt tropisk hetta under vår promenad och några meter från kusinernas hus ligger pirren och brygga. Jobbigt!
Kusinerna är ju rutinerade och hoppade såklart från piren, vi andra bada turistigt från bryggan. Men nu är det gjort, årets första dopp i havet är avklarat!


Som tur var han vi med att köpa glass från Vens egna glassfabrik innan vi hoppade på båten tillbaka. Fick till Lykkans glädje sällskap av min kusin Gustaf som skulle in till fastlandet för lite party.


Hann köra ut från parkeringen vid båten och sen slocknade Lykkan, en lång och underbar dag!


Tack för den här gången Ven, på återseende! 




1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt berättat och fotat- precis så var denna dag. Tack för gemenskap!