måndag 21 oktober 2013

Date med trolleri

Efter en hemsk och regnig dag, träffade jag upp mina underbara fd kollegor Martina och Helene på vårt gemensamma favoritställe, Chill Out. 
Har inte träffats alla tre på väldigt länge så vi fick gå igenom båda nya jobb, flytt, ljusmissbruk (i och för sig ett stående samtalsämne när Martina är med) barnens nya skolor och förskolar, familjerelationer och självklart vad som hänt på vår tidigare arbetsplats! Dessutom åt vi ju då sushi alltså...

Ska nu göra ett litet trick för er. 
Här nedanför har ni ett fat med sushi, 32 delikata bitar i fyra olika varianter. Några toppade med mango, någon med rostad lök och en annan med jordgubbar. Fyllningen består väl av rå fisk i olika former, ris, sjögräs, chili aioli, lite grönsaker och antagligen så mycket mer som jag inte förstår mig på...
Nu till mitt trick! 
 
Sim Salabim...


*puff* Och allt det god är borta! Voilà! 


Fast lite till fick plats! Det finns nämligen alltid plats för Chill Outs varma sushi!!


Och det finns ALLTID plats för efterrätt!! 


Sen finns där också alltid plats för liiite sushi till! Fast egentligen var det till maken jag tog med hem, även om han inte fick allting för sig själv...


Nu ska jag krypa ner i sängen, läsa på till medicinska engelskan och försöka glömma denna dag. Min jacka, tröja, sjal och keps är fortfarande fuktiga, rätt så jätte oskönt faktiskt!!! 

Inga kommentarer: