söndag 27 oktober 2013

Klara fördelar

Förutom att barnen/hundarna/maken slipper bli utskällda för minsta lilla nu dessa dagar, har jag kommit på andra fördelar med att jag bor i brors lägenhet. 

• Ingen som stör när jag pluggar
• Jag kan plugga när jag vill, ingen som ska nattas, bråk som ska avstyras, hundar som ska rastas etc.
• Ingen tvätt att slänga i maskinen
• Ingen tvätt som ska hängas upp
• Ingen ren tvätt som ska vikas och sorteras in i garderoberna
• Ingen städning
• Inga barn som ska lämnas på morgonen
• Inga barn som ska hämtas på eftermiddagen
• Ingen lång busspendling, stadsbusspendlig känns som lyx
• Ingen symaskin som lockar
• Behöver inte plocka undan efter någon annan än mig själv, saker ligger liksom kvar där jag lägger dem. 
• Bestämmer själv om, när, hur, var och vad jag vill äta. Inte allt för jobbigt, med tanke på att Chill Out Sushi lounge ligger runt hörnan... 



1 kommentar:

Helene sa...

Heja heja!! Du fixar även detta!!